خردخواهی و خودخوانی

زندگی نیازموده ارزش زیستن ندارد. سقراط

خردخواهی و خودخوانی

زندگی نیازموده ارزش زیستن ندارد. سقراط

سلام خوش آمدید
یکی بود؟ یکی نبود؟

یکی بود؟ یکی نبود؟

دوشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۱۸ ق.ظ

آنچنان به او نزدیک شد که خود را گم کرد و او را خود پنداشت و خود را او... گفت: یک لحظه صبر کن، من توام یا تو من... مگر نه اینست که جمع نقیضین محال است؟ گفت: در اینجا جمع همه ی محال ها ممکن است...

 

نی من منم و نی تو تویی و نی تو منی 

هم من منم و هم تو تویی و هم تو منی 

من با تو چنانم ای نگار ختنی 

کاندرغلطم که من تو ام یا تو منی

 

نحن اقرب الیه من حبل الورید

 

 

  • حمید خسروانی

نظرات (۳)

  • مجتبی حیدری
  • سلام آقای خسروانی. در شرح منظومه حاج ملاهادی سیزواری می خوندم که راز شطح گویی عرفا اتصال نفس آنها به عالم عقول متکافئه یا همون عالم مثال هست. این سخن شما دست کمی از شطح نداره. موفق باشید.
    پاسخ:
    سلام آقای حیدری. سخن جناب سبزورای جالب به نظر میرسه اما این هم یک نظری در  عرض سایر نظرها درباره ی شطح گویی عرفاست. بعضی از عرفا راز این شطح گویی رو اتصال با خود حق تبارک و تعالی میدونن. بحث مفصلی است مجال دیگری میطلبد.
    موید باشید.
    با سلام آقای خسروانی. منظورتون از او کی هست؟
    پاسخ:
    نحن...
  • خانوم کوچولو
  • سلام اولین بار هست که اومدم به وبلاگ شما...
    از این پست لذت بردم :)
    موفق باشید
    پاسخ:
    سلام خوش آمدید. 
    قابلی نداشت.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    خردخواهی و خودخوانی

    دکتر حمید خسروانی دانش‌آموخته حقوق و فلسفه
    آدرس وبسایت رسمی. از سال ۱۳۹۹ مطالب من در این وبسایت منتشر می‌شود:
    https://hamidkhosravani.ir/

    آخرین نظرات
    نویسندگان